دسته‌بندی نشده

شرایط نگهداری گل دراسنا کامپکت

آبیاری گل دراسنا

آبیاری دراسنا کامپکت یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هم آبیاری کم و هم آبیاری زیاد مشکلاتی را برای گیاه به وجود می آورد. بهترین زمان آبیاری دراسنا کامپکت وقتی است که 3-4 سانتی متر رویی خاک خشک شده باشد. یک نکته دیگر که در آبیاری دراسنا کامپکت باید به آن توجه کنید، آبیاری با آب بدون املاح و بدون کلر است. برای این کار بهتر است قبل از استفاده از آب آن را به مدت 24 تا 48 ساعت کنار بگذارید. آب کتری سرد شده هم برای آبیاری دراسنا کامپکت مناسب است. آبیاری نامناسب(کم یا زیاد) باعث می شود برگ های دراسنای شما زرد شده و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد.

نور مناسب گل دراسنا

دراسنا کامپکت از جمله گیاهانی است که با نور کم کاملا سازگارند. در واقع حتی نور زیاد می تواند باعث سوختن برگ های این گیاه شود. در کل نور غیرمستقیم و فیلتر شده مثل نور عبوری از پرده برای دراسنا مناسب است. مقاومت دراسنا کامپکت به نور کم باعث شده که این گیاه برای استفاده در دفاتر اداری و کاری کاملا ایده آل باشد.

رطوبت موردنیاز گل دراسنا

گل دراسنا به رطوبت متوسط نیاز دارد. در واقع همان رطوبت اتاق برای آن کافیست. البته غبارپاشی دراسنا کامپکت در فصول گرم سال به شادابی گیاه کمک زیادی می کند. البته دقت کنید که غبارپاشی دراسنا کامپکت زیر نور مستقیم نباشد چرا که باعث سوختگی برگ ها و آسیب به گیاه می شود. برای تامین رطوبت علاوه بر غبارپاشی می توانید از روش ساخت جزیره و یا از خزه استفاده کنید. سوختگی نوک برگ های گیاه نشانه کمبود رطوبت است. با تامین رطوبت می توانید از این عارضه دراسنا پیشگیری نمایید.

دمای مناسب گل دراسنا

دمای معمولی اتاق برای نگهداری گل دراسنا مناسب است. این گیاه دمای 15 تا 22 درجه را به خوبی تحمل می کند. گرم شدن و سرد شدن بیش از حد محیط هر دو می توانند باعث بروز مشکلاتی در گیاه شوند. گرم شدن بیش از حد هوا در تابستان موجب سوختن برگ های دراسنا می شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است با افزایش دما رطوبت گیاه را بالا ببرید. همچنین لازم است گیاه را از سرمای زمستان هم حفظ کنید تا آسیب نبیند.

خاک مناسب

برای دراسنا بهتر است از خاک های سبک با زهکشی بالا استفاده شود. استفاده از خاکبرگ در ترکیب خاک دراسنا توصیه نمی شود. این ترکیب باعث زرد شدن برگ های گیاه به مرور زمان می شود. همچنین خاک باغچه به تنهایی خاک سنگینی است و بهتر است به تنهایی برای دراسنا استفاده نشود. اضافه کردن مقداری شن و ماسه به سبک شدن خاک کمک می کند.

کوددهی و تغذیه

برای این که دراسنای شما رشد خوبی در منزل داشته باشد بهتر است از کود برای تقویت آن استفاده کنید. البته دقت کنید که این گیاه به کودهای جامد و پودری حساس است و نباید از این نوع کودها استفاده کنید. کودهای مایع و کودهای هیومیک اسید برای تقویت گیاه می توانند ماهی یک بار مورداستفاده قرار بگیرند.

تعویض گلدان

تعویض گلدان دراسنا باید بعد از رشد کامل ریشه ها و بیرون زدن آن از زیر گلدان انجام شود. رشد دراسنا به این صورت است که ابتدا ریشه هایش را گستره کرده و بعد گیاه شروع به رشد می کند. پس بهتر است برای دراسنای خود گلدانی با اندازه مناسب تهیه کنید که خیلی بزرگ تر از گیاه نباشد. بعد از این که ریشه ها را از زیر گلدان مشاهده کردید می توانید گلدان را با یک سایز بزرگتر تعویض کنید.